this evening i would like to focus on the taxi’rejoin and…formation breaking upon landing and the comms.
We will prepare flight of four pilots, absolutely random, and train at least a couple of times on those three topics.
More info will come during the briefing this evening.
21.00 on TS with DCS running on our server.
Cari piloti,
questa sera vorrei concentrarmi sul taxi, il rejoin nei tempi più stretti possibili e…l’apertura della formazione all’atterraggio sulla pista e le comunicazioni nei circuiti.
Faremo sezioni con quattro piloti, assolutamente casuale a parte il leader e ci addestreremo almeno un paio di volte su questi tre argomenti.
Maggiori informazioni arriveranno durante il briefing di questa sera.
21.00 su TS con DCS già acceso.
Se possibile, cerchiamo durante i voli di usare solo il brevity in inglese, per cui mi piacerebbe sentire in canale le parole:
Blind
Visual
Per rispondere ad una chiamata “send”
Downwind
Final
E’ la terminologia minima minima per il volo di stasera.
PS: i still don’t know if i can get on at 21.00 due to work but i will update during the day, thursday is always a tough day at work with lessons and meetings. Hope to finish in time
Take this picture as a reference, put your leader in between the frame of the cockpit and your wing, better if the leader’s tail is near your wing. For any further question, ask here or this evening.
Actually, for combat formation I would prefer to have my wingman at my 9-10 or 3-4 and at 50% longer distance or so than what is shown on the first pic.
Reasons is another discussion.