Low level bombing with delayed fuze against ships - Lateral impact NOT modelled

Ehy guys!

Here you are a video of a quick test I made for some low level bombing techniques with P-47.
It came out that, at least against ships, phisical interaction with lateral ship surfaces is NOT modelled. That’s it, bombs will fly through the ship with unaltered trajectory.

If angle is high enough and bomb will end its course hitting the bottom of the ship, it will actually cause damage.
If you go very low, fast and level instead, then expect a miss unless you’re accurate enough to make bombs impact deck.

Check the video for a practical example of “butter ships” :stuck_out_tongue_winking_eye:
(n.b. video has no sound! My mistake!)

Fly safe!

Iba

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You should also report this on the ED forum.
The video is worth a thousand words

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The problem is already known, until multicore engine a lot of phisic involved in bombing/explosions/splash damage is simply not calculated.
With the actual engine that push only one core ED can’t afford to push more calculations in the pot, so theu abstract or simply didn’t cacluate.
So we need to wait…

Yep, that’s not intended to report something new to ED (which I’m sure is already well aware), but to make all of us consider the present limitations.
This way we can adapt our tactics and avoid swearing and stressing our brain trying to understand “how the hell is possible that I missed there?!?!??” :sweat_smile:

yeah, but you know… a kind reminder is always appreciated :smiley:

mi chiedono il track file di sto video riesci a recuperarlo?

“we have not had anything reported from closed testers regarding this as far as I am aware” questo è BIGNEEWY, dice che il video ci sta e vede che il problema c’è ma non è riproducibile senza un track file

Eh, si può fare, certo.
Preparo magari una mix cretina ad hoc, perché questo video l’ho fatto usando la nostra del Poligono.
Te lo giro via PM appena riesco

grande

certo che sono un po’ paraculi alla ED…

Uhmmm va beh…

La track ce l’hai come al solito in multiplayer.

Sì ma voglio farne una con isolati i soli componenti necessari. Con il nostro poligono c’è il mondo

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Cazz mi stavo mettendo ora a fare la track :laughing: Non serve più quindi, giusto?

meglio farla, magari metteranno molto meno avendo più info

Nelle ultime prove è venuto fuori che le bombe attraversano la nave se colpita di lato, attraversano il ponte se prese dall’alto, lo stesso con i ponti, sia di lato che perfettamente al centro.
Come si fa per riprodurre una track corta con tutta sta roba, si fa una missione ad hoc con partenza in volo?

Beh si, metti le navi, l’aereo in volo ad altezza e direzione giusta a 6 o 7 miglia, in modo che devi solo armare e iniziare la run. Le fuze le metti da ME quindi sei a posto.

daie cappe! qualcuno vuole fare il post per stasera? per me riparte la scuola, è la prima sera quindi provo a fare tutto al volo e forse riesco ad arrivare in tempo, ma non sono sicurissimo