DCS: TAS speeds (horizontal flight) for all DCS WWII fighters at three levels

Test interessante sulle max speed dei warbirds DCS.

Just made a test of maximum TAS speeds (horizontal flight) for all late war WWII fighters at sea level, at 3300 m (10000 ft) and at 6100m (20000 ft).

Parameters of the test:
DCS Open Beta 2.5.6.57530
Normandy map, temperature 20°C, pressure standard atm 29.92 inHg, wind 0 kt
fuel 50%
planes trimmed for horizontal flight
measured flight duration at least 1 min or more until speed stops rising
TAS read from the status bar

Power settings:
P-47D-30: water injection and turbocharger , 71″ @ 2700 RPM
P-51D: WEP, 67″ @ 3000 RPM
Spitfire Mk.IX: +18 @ 3000 RPM
FW 190D: MW50, 3250 RPM
FW 190A-8: notleistung 2700 RPM (1.4 ATA)
Bf 190K-4: MW50, 1.75 ATA (2800 RPM)

Measured speeds:

P-47D-30
615 km/h
646 km/h
670 km/h

P-51D
592 km/h
631 km/h
674 km/h

Spitfire Mk. IX
525 km/h
585 km/h
611 km/h

FW 190D
594 km/h
646 km/h
698 km/h

FW 190A-8
542 km/h
572 km/h (with 2nd stage of supercharger ON)
628 km/h

Bf 109K-4
592 km/h
637 km/h
678 km/h

Conclusion:
At sea level the winner is P-47D
At 3300m P-47D, FW 190D and Bf 190K are very close to each other
At 6100m the winner is FW 190D

La missione usata per chi volesse controllare i risultati:
https://forums.eagle.ru/filedata/fetch?id=7141919

Io avevo fatto solo quello a quota zero e il 190D vinceva a mani basse prima del P47.

Il punto è che il 109 e lo spitfire hanno molta potenza e poco peso…nelle manovre perdono meno energia perché la cavalleria aiuta molto. Sia il 190D che il P47 son degli affinatissimi camion, quando manovrano perdono tutta l’energia. Il P51 è un po’ la via di mezzo tra tutti i mezzi che abbiamo su DCS.

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@EAF51_Ibanez dai un occhio