Results 1 to 7 of 7

Thread: COD igår

Default COD igår

Trevlig COD session igår. Lite svårt att hitta nåt att skjuta på bara men det är ju tillfälligheter. Snyggt med nya moln, blänk på perspex och ljudet. Hoppas utvecklingen rullar på.. Behöver fixas så online wars typ SEOW kan köras. Då skulle simmen verkligen lyfta..

Om det finns markmål i Frankrike skulle jag kunna tänka mig att köra några Rhubarb missions. Så får man tillfälle att fräscha upp kunskaperna på kompassen..

----------------------------------------------
    Now, m'boy! You must foight or be killed or be ruined entoirely!

Mram´s WWII Aviation bookpage

S/L, X/O of 41 Wing Stuntman_EAF331's Avatar

Default Re: COD igår

Det var roligt! Men jeg skulle ønske det var noe å skyte på.

Vil gjerne fly mer i COD, men er det ikke mulig å laste ned Keets sine oppdrag og lage egen server? Da har vi vertfall noen (synlige) fiender i luften.

"Alt for Norge! - All for Norway!" - King Haakon VII.
    My YouTube channel and EAF videos

Ja, kör du Keets uppdrag kommer du garanterat att ha något att skjuta på, om din dator klarar av det är däremot en helt annan sak!
    Det mission som jag oftast kört på ATAG så brukar det dyka upp bombare med jämna mellanrum, plus 109or som är ute på egen hand (humans), lite för ofta i grupp så man inte har någon chans om man stapplar runt ensam (vilket man gör lite för ofta).

Det brukar finnas markmål i Frankrike, AAA om inget annat, men det blir lätt en envägsresa. Jag brukar föredra att vänta på att fiendens bombare ska närma sig vår kust och försöka plocka dom innan 109orna kommer och ställer till det för mig.

Vad gäller kompassen så har jag mer eller mindre helt gett upp på den, jag flyger i stort sett bara efter landskapet. Är t.o.m. lättare att orientera sig efter solen och klockan än att försöka använda kompassen i de brittiska planen...

"The more thy sweat in training,
    The less thy bleed in combat!"

Ja, kör du Keets uppdrag kommer du garanterat att ha något att skjuta på, om din dator klarar av det är däremot en helt annan sak!
    Since the Teamfusion patch, the net code is much better, so you might find you it's a little easier on the PC front I'm also running the missions on a dedicated server now, so there's an mprovement there. Much better than the slide show with 30 x 109's on mikke's six a few weeks back.
    Keets.

S/L, X/O of 41 Wing Stuntman_EAF331's Avatar

That's great to hear Keets. So you're running a server 24/7 or just whenever you're around? It would be great to join it some day.

"Alt for Norge! - All for Norway!" - King Haakon VII.
    My YouTube channel and EAF videos

Sounds good Keets! Would be nice to try again sometime.

"The more thy sweat in training,
    The less thy bleed in combat!"

Quote Originally Posted by Stuntman_EAF331 View Post
    That's great to hear Keets. So you're running a server 24/7 or just whenever you're around? It would be great to join it some day.
    Its only when I host a mission, Stuntman. It's not a hosted dedicated server, just a spare PC I have running in CoD in dedicated mode.
    Keets.